אחריות מקצועית

כל מה שרציתם לדעת על ביטוח אחריות מקצועית:

רבות דובר על המושג "אחריות מקצועית", אך מעטים מאתנו באמת יודעים מה המשמעות שלו.

ביטוח אחריות מקצועי הוא קודם כל חוזה שיפוי, כאשר שיפוי משמעו סכום המשולם על ידי חברת הביטוח על הוצאות שהוציא המבוטח בפועל כגון קבלות וזאת בעקבות התרחשות המקרה ביטוח. כלומר, המבטח בעצם משפה את המבוטח לפי אחריותו המקצועית בפוליסה. או בשורה התחתונה – הנזק שנגרם למבוטח לא מכוסה אלא רק האחריות של המבוטח כלפי הנזק היא זו שמכוסה. טרם אתם פותחים בהליך של אחריות מקצועית, להלן עוד מספר דברים שחשוב לדעת:

תנאי הביטוח

בין תכניות הביטוח השונות ניכרים הבדלים רבים וזאת בגלל שלביטוח אחריות מקצועית אין תנאי מקדים. השוני בין התוכניות השונות עלול להיות מאוד מבלבל וליצור קושי של השוואה בין התוכניות, ולכן מומלץ לבדוק היטב את תנאי כל תכנית בנפרד וזאת עוד לפני ההתקשרות. הדבר הכי חשוב בבדיקת תנאי הביטוח הוא לוודא שהם מותאמים צרכים האישיים והייחודיים של המבוטח על כל המשתמע מכך.

בסיס הגשת תביעה

הדבר הייחודי באחריות מקצועית שמבדיל אותו משאר סוגי הביטוחים, הוא שבמרבית המקרים הוא נערך על בסיס הגשת תביעה. דהיינו, הכיסוי לאחריות ניתן בגין תביעה אשר תוגש בעתיד כנגד המבוטח לראשונה וזאת בתקופת הביטוח. לכן, אין הביטוח מכסה תביעה שאירעה בשל אירוע שהתרחש בזמן תקופת הביטוח אם התביעה הוגשה לאחר תקופת הביטוח (זאת במידה והפוליסה לא חודשה). לכן, על מנת לשמור על רצף הכיסוי ולדאוג שתהיו מבוטחים בכל עת, יש לחדש את פוליסת הביטוח מדי שנה, ורצוי אצל אותו מבטח.

בסיס אירוע

מושג נוסף הייחודי לאחריות מקצועית הוא "בסיס אירוע". המושג בא לתאר ביטוח אחריות מקצועית עבור רופאים וצוות רפואי, שלרוב נערך על בסיס אירוע. או במילים אחרות – הכיסוי לאחריות ניתן על מקרה שהתרחש בזמן תקופת הביטוח ללא קשר מתי מוגשת התביעה עצמה, וזאת מתוך ההנחה שתביעות נגד צוות רפואי עלולות להיות מוגשות בכל זמן שהוא – הן בתקופת הביטוח והן לאחריה. לכן, במקרה של רופא שפרש, אין צורך בחידוש הפוליסה.
מקווים שהכתבה שלנו עזרה לכם להבין למה ביטוח אחריות מקצועית חשוב כל כך, ממליצים לכל מי שאכפת לו מהמקצוע שלו ומבין שצריך להגן עליו לעשות את הביטוח. מוזמנים להגיב לנו ולספר שלנו על החוויות שלכם עם ביטוחים, תביעות וכל מה שאתם רוצים לשתף.

אל תעצרו בכתבה הזו יש עוד מלא, כנסו לשאר הכתבות המעולות באתר שלנו וגלו מידע רב שיעזור לכם בחיים.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *