כרטיס אשראי שחור- המועדון היוקרטי

דמי החבר של כרטיס אשראי שחור הפכו לאחרונה לשם דבר ושיחת היום בנוגע לסגנון החיים של האלפיון העליון.

סכום דמי החבר של השימוש עם כרטיס אשראי שחור נע בטווח של אלפיים דולר מעבר למחויבות שקבלת כרטיס אשראי שחור מותנה בהפקדות בסכומים אסטרונומיים של מעל למיליון שקלים זמינים בחשבון העובר ושב.

חברת האשראי אמריקן אקספרס וכן חברת האשראי ישראכרט שהשיקו בישראל את כרטיס האשראי הנחשב ליוקרתי ביותר כיום- כרטיס אשראי שחור מציינות כי זהו כרטיס המיועד למעשה בהגדרתו לקבוצת עלית קטנה ונבחרת. לקוחות כגון אלו השוכרים מטוסים פרטיים, או בעלי מטוסים פרטיים בעצמם והמבצעים באופן כללי עסקאות בסכומים קבועים הנעים בטווח של כחצי מיליון שקלים הם מלקוחות כרטיס אשראי שחור ובאופן מפתיע מדובר במאות לקוחות הנושאים כרטיס אשראי שחור.

הכרטיס היוקרתי והנדיר המכונה גם בשם סנטוריון או הכרטיס השחור, מאפשר ביצוע של עסקאות בסכומים של חמש מאות אלף שקלים לרכישות בארץ, בחו"ל ניתן לבצע עם הכרטיס עסקאות בסכומים של עד חמישים אלף דולר כאשר מסגרת האשראי הניתנת ללקוח היא בסכום של עד כמאתיים אלף שקלים. הכרטיס מעניק הטבות רבות מיוחדות כגון הלוואות מידיות בסכומים של מאה וחמישים אלף שקלים, ביטוחים בסכומים של עשרה מיליון דולר, ובכל יממה משיכת מזומנים בסכום של שמונת אלפים שקלים. הכרטיס מיועד עבור אוכלוסיות בכירות, קבוצה נבחרת וקטנה של מחזיקי אשראי המנהלים סגנון חיים יוקרתי ועם זאת תובעני ומורכב. לקוחות כמו מנהלים כלליים, יושבי ראש של חברות בכירות, מייסדי חברות ואף פוליטיקאים בכירים.

הכרטיס שהוחל בשימוש בו גם בארץ בתקופה האחרונה, הגיע כמו כל אופנה עיקרית אחרת הישר מהוליווד ומשדירת הכוכבים. שם היו הראשונים להחזיק בכרטיס היוקרתי והנדיר והבנקים החליטו לראשונה שיש להנפיק עבור האלפיון העליון כרטיס שיהיה ייחודי רק עבורם ועבור סגנון חייהם יוצא הדופן. עם השנים השימוש בכרטיס חצה את גבולות אמריקה ואירופה והגיע גם לשימוש בישראל. הכרטיס שהיה מותג היוקרה של סלבריטי ואנשי עסקים מפורסמים הפך נפוץ לשימוש גם בקרב ידוענים בארץ ורחבי העולם כולו.

בישראל כמות מחזיקי כרטיס אשראי שחור נע בסביבות 1500 אנשים. המועדון היוקרטי משייך אליו טייקונים ובעלי עסקים מובילים בישראל. בעלות על כרטיס אשראי שחור אינה לכל החיים, ישנם אנשים המחזיקים בכרטיס ולא מקבלים את כל הטבות הכרטיס, ההטבות מותאמות לכמות ההכנסה והשימושים של בעל הכרטיס. כאשר בעלי הכרטיס לא עונים לתנאים המקפידים שלו הם כבר לא יהיו שייכים למועדון כרטיס אשראי שחור.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *